danceON: Culturally Responsive Creative Computing
https://youtu.be/bNSuoMatGHE
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ABSTRACT
Dance provides unique opportunities for embodied interdisciplinary learning experiences that can be personally and culturally relevant. danceON is a system that supports learners to leverage their body movement as they engage in artistic practices across data science, computing, and dance. The technology includes a Domain Specific Language (DSL) with declarative syntax and reactive behavior, a media player with pose detection and classification, and a web-based IDE. danceON provides a low-floor allowing users to bind virtual shapes to body positions in under three lines of code, while also enabling complex, dynamic animations that users can design working with conditionals and past position data. We developed danceON to support distance learning and deployed it in two consecutive cohorts of a remote, two-week summer camp for young women of color. We present our findings from an analysis of the experience and the resulting computational performances. The work identifies implications for how design can support learners’ expression across culturally relevant themes and examines challenges from the lens of usability of the computing language and technology.
ダンスは、個人的にも文化的にも関連性のある、身体を使った学際的な学習体験のユニークな機会を提供します。danceONは、学習者がデータサイエンス、コンピューティング、ダンスの芸術的な実践に取り組む際に、身体の動きを活用することをサポートするシステムです。この技術には、宣言的な構文と反応的な動作を備えたドメイン・スペシフィック・ランゲージ(DSL)、ポーズ検出と分類機能を備えたメディア・プレーヤー、ウェブベースのIDEが含まれています。danceONは、3行以下のコードで仮想的な形状と体の位置を結びつけることができる低床式のシステムですが、条件分岐や過去の位置データを使ってユーザーがデザインできる複雑でダイナミックなアニメーションも可能です。私たちは、遠隔教育をサポートするためにdanceONを開発し、有色人種の若い女性を対象とした2週間のサマーキャンプの2つの連続したコホートに導入しました。この経験とその結果である計算パフォーマンスの分析から得られた知見を紹介します。この研究では、デザインが文化的に関連したテーマの学習者の表現をどのようにサポートできるかという意味を明らかにし、コンピューティング言語と技術の使いやすさというレンズから課題を検討しています。